Ajánlatkérés

890 Ft*

* Egy felnőtt személy 1 napos Európán belüli utazása esetén.
DÍJSZÁMÍTÁS

How can we help?

Rendelkezésére állunk,
ha segítségre, támogatásra lenne szüksége. Keresse fel utasbiztosítási szakavatott kollégáinkat, akik hívását a következő szám alatt várják:

+ 36 23 50 7416

  • Print This Page
  • Email This Page

Duck Boat tragédia Philadelphiában

„Öt óra után pár perccel csörgött az ügyfélszolgálaton a telefon és az amerikai konzulasszony telefonált nekünk és jelentette, hogy történt a Delaware folyón egy baleset” – emlékezik vissza Nógrádi Margaréta, a Mondial Assistance magyar irodavezetője. Akkor még nem lehetett tudni, hogy hány sérült van és hogy mekkora horderejű maga az esemény, de az már biztos volt, hogy nem egy hétköznapi esetről van szó. Az amerikai konzulasszonyt úgy tájékoztatták, hogy a Mondial Assistance a kint tartózkodó diákcsoport biztosítója és ezért segítséget kért valamint bejelentette a kárigényt. „Azonnal értesítettük a segélyhívó központot írásban is és telefonon is, hogy készüljenek fel, hogy egyrészt egy biztosan megrázó, másrészt meg egy nagy kapacitást igénylő eset rendezésére kerül most majd a napokban sor” – teszi hozzá a magyar irodavezető.

A magyarországi iroda munkatársai ezután folyamatosan nyomon kísérték a tragédiával kapcsolatos események alakulását. Kiderült, hogy a diákcsoport nagyrészénél súlyos, nagy sérülések nem történtek, inkább ijedtség, hirtelen sokk, apró sérülések és kisebb anyagi károk (fényképezőgép, mobiltelefon vízbeesése) következett be. „A kiélezett idegállapotú diákok hamar bejelentették, hogy meg szeretnék szakítani utazásukat, mert itthon szüleiknél érzik magukat biztonságban” – magyarázza Nógrádi Margaréta.

Pár nap múltán találták meg a két fiatal holttestét. Miután a hatóságok az intézkedéseket megtették, a Mondial Assistance amerikai partnere Mosonmagyaróvárra hazaszállítatta a két fiatal holttestét. „Számomra nagyon megrázó volt, amikor felhívott az elhunyt leány nevelőapjának képviselője. Előszőr vele beszéltem, utána pedig a leány nevelőapjával” -mondja Nógrádi Margaréta. „Ez az eset napokig bennünket az irodában személyesen is megrázott. Hiába számít úgymond mindennapinak egy utasbiztosító társaság életében egy ilyen eset, ennyire közelről eléggé megdöbbentő érzelmeket vált ki az emberből”. A Mondial Assistance magyarországi csapata esetében ez volt az első tragédia, ami ilyen érzelmi kísérőkkel is járt, hogy ennyire személyesen is érintett mindenkit.

Később, az ügy lezárulta után a biztosító még kárpótlást fizettett a két elhunyt fiatal rokonainak.

Ugyanis az őrangyal betegség-, baleset- és poggyászbiztosításban van egy haláleseti összegtérítés, ami négy millió forint fejenként, s baleseti halál esetén egyösszegben kifizetendő az elhunyt hozzátartozójának vagy jogos örökösének, vagy akit végrendeletében megnevezett.

Nagyon sok utazási iroda nem is tudja, hogy az utasának volt káresete mert hogyha minden rendben zajlik, akkor ez nem derül ki. Csak akkor jelentkeznek az utasok az irodánál ha panaszuk van, ha esetleg kavics kerül a gépezetbe. „Ezért tartottam fontosnak partnereink körében ezt a tragédiát megemlíteni: hogy érzékeljék, hogy egyrészt hogy működik a szolgáltatás, másrészt pedig, hogy mennyire összetett a munkánk az értékesítésen túl, hogy micsoda összegeket fizetünk ki” – mutat rá Nógrádi Margaréta. Ennek a kárnak az értéke összesen körülbelül 100.000 euró volt.

Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság néhány héttel ezelőtt nyilvánosságra hozta a tavalyi nyári philadelphiai hajóbalesetről szóló jelentést. A 4400 oldalas dokumentum szerint a tolóhajó első tisztje azt vallotta cége ügyvédjének, aznap tudta meg, hogy a kisfia életveszélyes állapotban van. A vizsgálat megállapította, hogy az első tiszt nem bízott meg ügyelőt a tolóhajó előtt haladó uszály figyelésével. Ez az uszály borította fel a 37 turistát szállító, úgynevezett kacsahajót. A Delaware folyón történt balesetben két magyar fiatal meghalt.

A baleset a hajózási útvonalon történt. A tolóhajót kormányzó első tiszt nem válaszolt sem a kirándulóhajó, sem pedig a közelben elhaladó vízi járművek rádiós vészjelzéseire - állapította meg egy korábbi közlekedésbiztonsági vizsgálat. Sajtóértesülések szerint a tolóhajó irányítója lehalkította az adót, hogy beszélhessen a mobiltelefonján.

A magyar sajtó márciusban adta hírül, hogy a hajóbaleset magyar túlélői peren kívül megegyeztek az uszályt és a vízibuszt üzemeltető cégekkel. Az elhunyt fiatalok családjai a kártérítési ajánlatot nem fogadták el, ők a peres utat választották.

Weboldalunkon törekszünk a felhasználóbarát működésre, ezért sütiket (cookie-kat) használunk. A weboldalunk használatának folytatásával, vagy az „X” gombra kattintással hozzájárul a sütikkel kapcsolatos tájékoztatóban foglaltakhoz.

"Süti"-k (Cookie) használata