Információk a Thomas Cook Austria AG csődjével kapcsolatban (Neckermann Reisen Ausztria)

24/7 Segélyközpont

+43 1 525 03 6853

 

***Változtatás jogát fenntartjuk ***

Utolsó változtatás: 2019.09.27. péntek - 11:45

Szeptember 23. óta ismert, hogy a Thomas Cook utazásszervező több európai országban csődöt jelentett. Ezt követően a Thomas Cook Austria AG (Neckermann-Reisen) is bejelentette a csődöt.

Számos ügyfél közvetlenül érintett ennek következményeiben vagy legalábbis bizonytalanok ezügyben. Az alábbiakban összefoglaljuk Önöknek, mint ügyfeleknek a legfontosabb információkat:  

A Thomas Cook Austria AG (Neckermann-Reisen) csődbiztosítója a Swiss Re, és mi, az AWP P&C S.A. ausztriai fióktelep (Allianz Travel), a Thomas Cook Austria AG (Nekcermann-Reisen) és a Swiss Re szolgáltatójaként működünk. Gondoskodunk arról, hogy azok az utasok, akik az osztrák utazási rendelet (PRV) értelmében csomagos utazást vagy kapcsolódó utazási szolgáltatást foglaltak le vagy kezdtek meg, az ilyen utazásból eredő pénzügyi veszteségek megtérítésre kerüljenek az utazási biztosítási rendelet szabályainak megfelelően.

Ugyanígy segítünk a hazaérkező járatok megszervezéséhez szükséges megfelelő információkkal.

Felhívjuk figyelmét, hogy a biztosítás kizárólag a csomagos utazásokra és az úgynevezett kapcsolódó utazási szolgáltatásokra terjed ki a csomagos utazások rendeletének értelmében. Nem terjed ki a pl. csak repülő- vagy csak hotelfoglalásokra.

  

Információ azoknak az ügyfeleknek, akik utazása még nem kezdődött meg

A jelenlegi helyzetben a Thomas Cook Austria AG-nál lefoglalt utazások zökkenőmentes kivitelezése 2019.október 4-ig nem garantált.

2019.10.04.-ig további utazásokra nem kerül sor.

2019.09.30/10.01-re várjuk a felszámoló döntését a 2019.10.05-től lefoglalt utazásokat illetően. Amennyiben utazási tervei továbbra is változatlanok, kérjen előzetes információkat és írásos visszaigazolást az illetékes szolgáltatótól (légitársaságok, hotelek, stb.)

Adott esetben Ön jogosult a már kifizetett előlegek és a fennmaradó kifizetések visszatérítésére. 

Információk azoknak az ügyfeleknek, akik már megkezdték utazásukat

Amennyiben az utazást már kifizették és megkezdték, feltételezhető, hogy a hazarepülésre esetlegesen nem a tervek szerint kerül sor.
Előfordulhatnak olyan helyzetek is, hogy az utasokat a helyszínen felszólítják a szállásszámla újboli kiegyenlítésére.
Adott esetben Ön jogosult e többletköltségek visszatérítésére.

Az igények érvényesítéséhez kérjük a következők szerint járjon el:

Nyújtsa be a foglalási- és kifizetési igazolásokat, valamint bankszámlaszámát és az eset rövid leírását 2019. szeptember 23-tól számított 8 héten belül (határidő: 2019.11.17.) az AWP P&C S.A. ausztriai fióktelepénél. 

E-mailben: thomascook.at@allianz.com 

Postai úton: 

AWP P&C S.A., Ausztriai Fióktelep
Service Center, tárgy: „Thomas Cook“
Pottendorfer Straße 23-25
1120 Wien

Felhívjuk figyelmét, hogy a kifizetési összeggel kapcsolatos információkat legkorábban a 8 hetes határidő lejárta után tudunk, előreláthatóan az év végéig nyújtani. Természetesen az érintetteket írásban értesítjük.

 

Folyamatos kapcsolatban állunk a Thomas Cook Austria AG-vel (Neckermann-Reisen) és tájékoztatjuk ügyfeleinket partnereinket a legújabb fejleményekről.

Sürgős esetben a 24 órás segélyvonalunk áll rendelkezésére: 

+43 1 525 03 6853

 

Gyakran ismételt kérdések és válaszok a Thomas Cook csődjével kapcsolatban

Általános kérdések

Hogyan érint engem, mint Thomas Cook ügyfelet az utazásszervező csődje? Mennyire vagyok védett?

Ön akkor érintett, amennyiben a Thomas Cook Austria AG-nál foglalt utazása a Thomas Cook Austria AG csődje miatt hiúsul meg, vagy az utazása során a csőd miatt további költségek merülnek fel.

Védelem alatt áll az osztrák utazási csomag rendelete értelmében, amely az érintett utasok igényeinek megtérítését szabályozza.

Mely utazásszervező márkák tartoznak a Thomas Cook AG Ausztriához és akiket a csőd is érint?

Thomas Cook-on kívül az érintett márkák között szerepelnek a Neckermann, Öger-Tours, Air Marin, Bucher Reisen.

 

További költségeket okoz nekem a csőd. Mely költségek kerülnek megtérítésre?

Azok a költségek kerülnek megtérítésre, amelyek az utazás folytatásához szükségesek. Ezek magukba foglalják pl. a helyszínen fizetendő ismételt hotelköltségeket vagy esetlegesen hazautazáshoz szükséges extra repülőjegy költségeit.

 

Kivel kell kapcsolatba lépnem a költségek megtérítése érdekében?

8 hetes határidőn belül (2019. szeptember 23-tól –  2019. november 17-ig, mint határidő) kell benyújtani a foglalási- és fizetési igazolásokat, valamint bankszámlaszámát és az igényét, rövid indoklással írásban az AWP P&C S.A. ausztriai fióktelepénél. A dokumentumokat e-mailben vagy postai úton is benyújthatja.

E-mailben: thomascook.at@allianz.com 

Postai úton:
AWP P& C S.A.
Service Center, tárgy: „Thomas Cook“
Pottendorferstrasse 23-25
1120 Wien

Utazásom még nem kezdődött meg

Foglaltam egy utat a Thomas Cooknál, melyet még nem kezdtem meg. Az utazásomat még elindítják?

A jelenlegi helyzetben  a Thomas Cook Austria AG-nál foglalt utazások zökkenőmentes kivitelezése nem garantált. Tudomásunk szerint további utazások már nem lesznek.

Részletesebb információkat a felszámolótól várunk, melyeknek a következő napokban kell rendelkezésünkre bocsátaniuk.

 

Töröltetnem kell az utazásomat?

Kérjük NE törölje aktívan utazását, különben nem tudja érvényesíteni igényeit a rendezési folyamat során.

 

Előleget fizettem be utazásomra. Be kell fizetnem a fennmaradó részt az utazás megkezdéséhez? 

Alapvetően a Thomas Cook Austria AG már nem fogadhat el befizetéseket az ügyfelei részéről, és amennyire tudjuk, utazása már nem kezdődhet meg. Ugyancsak ez vonatkozik a banki beszedésekre és a bankkártyás terhelésekre is.

A Thomas Cook nyilatkozata szerint az adott utazási irodák a 2019.10.04-ig elinduló utazásokat a Thomas Cook AG felé már kifizették. Tehát, ha az Ön utazása 2019.10.04-ig tartó időszakban kezdődik, kérjük cselekedjen a „Kivel kell kapcsolatba lépnem a költségek megtérítése érdekében“ pont szerint. Ha az utazása 2019.10.04. után kezdődne, további információkra van szükségünk a felszámolótól, mely a következő néhány napon belül áll majd rendelkezésünkre.

Utazásomat már megkezdtem

Már a célországba elrepültem, de a szálloda nem fogad. Mit tegyek?

Kérjük, próbáljon meg egy azonos értékű szállást találni. Ha segítségre van szüksége, vegye fel a kapcsolatot az utazási irodával vagy a 24 órás segélyvonalunkkal az alábbi telefonszámon:

+43 1 525 03 6853

A továbbiakban kövesse a „Kivel kell kapcsolatba lépnem a költségek megtérítése érdekében“ pontban leírtakat.

Töröltek járatokat? Mely járatokat indítják a légitársaságok?

Kérjük, vegye fel a kapcsolatot utazási irodájával, amely információt tud Önnek adni arról, hogy az adott járatokat indítják-e.

A hazaérkező járatomat nem indítják. Hogyan jutok haza?

Mi segítünk a hazaszállításban. Kérjük, lépjen kapcsolatba a 24 órás segélyvonalunkon kollégááinkkal:

+43 1 525 03 6853

A szálloda megköveteli a szállodai költségek megfizetését annak ellenére, hogy azt már  megfizettem a lefoglalt csomagárban.

Ebben az esetben a költségeket a helyszínen fizesse ki. Ezek a költségek az utazási csomagra vonatkozó rendelet értelmében megtérítésre kerülnek. Vegye figyelembe, hogy ezeknek a költségeknek hasonló mértékűnek kell lennie az eredeti foglalási árral. A visszatérítéshez kérjük cselekedjen a „Kivel kell kapcsolatba lépnem a költségek megtérítése érdekében“ pont szerint.

© Allianz Worldwide Partners 2018 - Minden jog fenntartva

Mondial Assistance Csoport büszke arra, hogy egyéneket és családokat szükségleteiknek megfelelő asszisztencia szolgáltatásokkal és utasbiztosításokkal láthat el. A kor igényeihez igazított, minőségi védelmet nyújtó utasbiztosítási termékeink a korábbinál több szolgáltatást tartalmaznak, megfizethető áraink azonban a devizaárfolyam kilengéstől függetlenül változatlanok. 2017-ben közel 50 ezer szavazat alapján az Év Utazási Biztosítója a cégcsoport magyarországi fióktelepe, a Mondial Assistance lett, 2018-ban pedig újabb jelentős szakmai elismerés, a Magyar Biztosítási Terméknagydíj odaítélése bizonyítja társaságunk szakértelmét és felkészültségét.

Az AWP P&C S.A. Magyarországi Fióktelep (székhelye: 2040 Budaörs, Szabadság út 117., nyilvántartását vezető bíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága, Cégjegyzékszáma: 13-17-000129, adószáma 23837324-1-13)  mint a Mondial Assistance Magyarország, a párizsi Registre de Commerce des Sociétés -nél 519 490 080 kereskedelmi regisztrációs számmal bejegyzett AWP P&C S.A. (főiroda: FR-93400 Saint-Ouen, Rue Dora Maar 7.) biztosító társaság fióktelepe.