A bevásárlóturista - Shopping kifulladásig

“Kínai bevásárló turista tömegek rohama mentette meg a londoni áruházakat” – harsogták a brit lapok szalakcímei tavaly karácsonykor. Az elhúzódó brit recesszió, a rendkívül megcsappant hazai vásárlói kedv ugyanis ismét lehangoló ünnepi eladási statisztikák árnyékát vetítette előre. Ám recesszió ide, elhúzódó gazdasági válság oda, szabályos vásárlói népvándorlás zajlik világszerte.Mert vásárolni – kell! A különböző nációk turistái árkedvezmények, valutaárfolyam hullámzások, illetve forgalmi adók függvényében – de akár élményteli kikapcsolódásként is - kergetik a jó vételeket saját hazájukhoz közel, s távol.

A mi régiónkban például Szlovák bevásárló turisták özönlenek át a magyar határon, míg magyar vásárlók sokasága ruccan át Burgendlandba, Romániába vagy éppen Ukrajnába. Tehetősebb honfitársaink Törökországba, vagy akár a világ bevásárlóközpont mekkájának számító Dubaiba. A jó vételre vadászó norvégok Svédországi rohamra indulnak, az évek óta gyengélkedő dollárt kihasználó európaiak Amerikában, különösen a téli leárazások idején imádnak vásárolni, míg az európai luxusmárkákért státusz szimbólumként is rajongó jómódú amerikaiak dollar árfolyamtól függetlenül Európa világhíres divatfővárosai felé igyekeznek, az újgazdag kínaiak százezrei pedig mindenhová az égadta világon.

A vásárlást korábban nemigen tekintettek az utazást elsődlegesen motiváló tényezőnek, noha turisztika és vásárlás mindíg is elválaszthatatlanul fonódtak össze egymással. A shopping turizmus az elmúlt jónéhány év során sokmilliárdos üzletté nőtte ki magát világszerte – eljött tehát az ideje, hogy a bevásárlást a turizmus egyik fő mozgatórugójaként is elismerjék. Az elmúlt években turisztikai tendenciaként egyre izmosodó bevásárló urizmus érthetően jelentős mértékben befolyásolja az emberek utazási terveit. A vásárlás lehet az utazási élmény része, de lehet az utazás elsődleges  indítéka is.  Utazásaik során a bevásárlóturisták kifejezetten keresik az izgalmas vásárlási lehetőségeket és körülményeket. A külföldi vásárlás sokak számára jelent különleges, olykor feledhetetlen élményt. Turisztikai szolgáltatók és befektetők sokasága pedig egyre színesebb kínálattal, a bevásárlási élmánylehetőségek sokaságával célozza meg éppen ezt a réspiacot. 

Piackutatások szerint miközben a szomszédos országokból sokan járnak át hozzánk vásárolni, mi magyarok is szeretünk kifejezetten vásárlási céllal külföldre utazni. Ez már korántsem a rendszerváltáskor Gorenje-turizmusként elhíresült roham a vágyott, s itthon hiánycikknek számító fogyasztási cikkekért határainktól nyugatra. Vannak, akik kifejezetten az olcsóbb bevásárlási lehetőségeket keresik – keleti szomszédainknál. A tehetősebb rétegek viszont akár sokszáz kilométernyi távolságra is hajlandóak elvezetni vagy repülni egy-egy kitűnő vétel, illetve különlegesen kecsegtető bevásárlói élmény reményében. Lengyelország, Németország, Olaszország, Svájc, s az Egyesült Királyság kedvelt bevásárló célpontok köreikben. A távolabbi desztinációk viszont drágábbak, s ilyenkor a divat, a statusz szimbólum jelleg is jelentősen befolyásolják e réteg utazási döntéseit, illetve bevásárló útjaikról általában értékesebb portékákkal is térnek haza.

A vásárlást hagyományosan az utazásnak alárendelt tevékenységnek tekintették. A turisták útközben mindíg is vásároltak: emléktárgyakat, ajándékokat önmaguknak, s otthoni szeretteiknek, ám ez csak a hab volt világjáró élményeik tortáján. Az utazás viszonylag olcsóbbá válása az elmúlt években azonban e hagyományt megváltoztatta. A kiskereskedelmi bevásárló turizmus igen népszerű szabadidős tevékenységgé nőtte ki magát – gyakran a hagyományos utazási szokások kárára -  s a statisztikák szerint e tendencia a jövőben valószínűleg csak tovább erősödik.

További információ:

Indulás előtt pedig kösse meg utasbiztosítását! Még egy utolsó pillanatban eldöntött utazás esetén se feledkezzen meg róla, hogy önmaga és szerettei biztonságáról gondoskodjon!

Utasbiztosítások autós / motoros utazáshoz


Kitűnő választás autóval vagy motorral történő európai utazáshoz. Autó-motor asszisztencia köthető önállóan vagy utasbiztosítással együtt is.

Utasbiztosítások megtekintése

DÍJSZÁMÍTÁS

© Allianz Worldwide Partners 2017 - Minden jog fenntartva

Mondial Assistance Csoport büszke arra, hogy egyéneket és családokat szükségleteiknek megfelelő asszisztencia szolgáltatásokkal és utasbiztosításokkal láthat el. A kor igényeihez igazított, minőségi védelmet nyújtó utasbiztosítási termékeink a korábbinál több szolgáltatást tartalmaznak, megfizethető áraink azonban a devizaárfolyam kilengéstől függetlenül változatlanok.

AWP P&C S.A. Magyarországi Fióktelepe a párizsi R.C.S-nél 519 490 080 kereskedelmi regisztrációs számmal bejegyzett AWP P&C S.A. (főiroda: FR-93400 Saint-Ouen, Rue Dora Maar 7.) cég leányvállalata.