A nagy európai körutazás (Grand Tour) újratöltve

Ha kedd van, akkor ez ...

Ugye emlékeznek még az amerikai turistákra, akik felkerekednek, hogy egy gyorstalpaló körutazáson megismerkedjenek Európával? London, Róma, Párizs, Amszterdam, naponta új ország új városa, közel három héten át.

Amióta a mozik bemutatták ezt a remek szatírát, a film címe bevonult köznyelvünkbe: ha kedd van, akkor az csakis Belgium lehet... Így tájékozódik ugyanis az a  csoport amerikai turista, akik a program szerint „letudják" Európát tizennyolc nap alatt. Szerencsére mi, itt Európa kellős közepén kedvünkre válogathatunk  a városlátogatások bőséges kínálatában. Elugorhatunk akárcsak egy hosszú hétvégére, de megújíthatjuk a nagy körutazás, azaz Grand Tour hagyományát is!

Menni kéne, menni kéne ...

A fapados repülőjáratok alaposan átrendezték utazási szokásainkat. A néhány napos európai látogatások óriási népszerűségre tettek szert az elmúlt években.  Ma már egy kis nyelvtudással és az internet ismeretével egyénileg is viszonylag egyszerű megszervezni egy rövid külföldi városlátogatást, s ha időben, a legkedvezőbb áron foglalunk repülőjegyet, akkor inkább úgy vetődik fel a kérdés, hogy miért ne utazzunk?

A 17. és 18. századi ifjú angol arisztokraták felnőtté válásának szinte kötelező része volt a nagy európai körutazás (Grand Tour), mely akár négy évig is eltarthatott, Célja e kíváltságos ifjak látókörének szélesítése volt más népek kultúrájának, nyelvének,  építészetének, a nyugati civilizáció gyökereinek  közvetlen megismerése, megtanulása révén.Természetesen az ifjúkori kicsapongások, ivászatok, dínom-dánomok, romantikus és kevésbbé nemes indíttatású kalandozások keretéül is szolgált.  A vasút és a gőzhajó megjelenésével, az utazás könnyebbé válásával a középosztályban, a polgárság körében is népszerűvé vált e hagyomány. A Thomas Cook utazási iroda „Cook’s Tour” márkája szállóigévé vált.

Egy többéves Grand Tour gondolata ma is igazán csábító, ám kétséges, hogy egy átlagos 21. Századi munkahelyi vezető jó néven venne tőlünk íly hosszú távolmaradást. Arról nem is szólva, hogy a mai gazdasági kihívások közepette látókörünk szélesítésének igénye a korábbinál kevesebbet nyom a latba.  Akkor hát mégis hová, merre keljünk útra, hogy ráleljünk Európa ízére? Az idegenforgalom tömeges turizmussá válása korszakában számtalan lehetőség közül választhatunk  európai utazásaink, városlátogatásink megtervezésében. Ezek megvalósítása pedig történhet akár egyesével, alkalmankét néhány-napos utakkal, de akár klasszikus, akár 2-3 hetes körutazás keretében.

Az eredeti Grand Tour Londonból startolt, és a La Manche-csatornán átkelvén első állomásként Párizst vette célba. Az útvonal a kultúra letéteményeseiként ismert híres európai nagyvárosokat vette célba.  A fény városa után Róma és Velence  következett, s  hozzájuk kapcsolódva Firenzét, valamint az Antikvitás városait Pompeii-t és Heraculaneumot  is felkeresték az ifjú angol arisztokraták.

Valójában ma sincs okunk rá, hogy ezen irányelvektől eltérjünk. Ha csak egy rövid időre tudunk elszabadulni, akkor tán kényelmesebb és érdemesebb három-négy napot egyetlen városban, egyetlen szálláshelyen eltölteni, a napontai helyszínváltás helyett.  Európa nagyvárosaiban oly sok látnivaló van, hogy akár két-három hetet, nemhogy három-négy napot is élvezettel eltölthetünk bármelyikükben, feltéve, hogy érdeklődésünk kimeríthetetlen, kíváncsiságunk pedig kielégíthetetlen. Álmodjunk  tehát egy új nagy körutazást! Építsünk a klasszikus Grand Tour alapokra, ám azt mai modern világunkra  hangszerelve. Figyelembevéve modern éránk ízlésvilágát, illetve előnyt kovácsolva felgyorsult – fapados légi-, és vasúti - közlekedési lehetőségeinkből.

A városlátogatásokra is igaz, hogy az úticél kiválasztásában döntő szempont a közlekedés. Ha valahova kedvező áron és kedvező menetrenddel el lehet jutni, az az úti cél népszerű lesz. Új trend lehet a vonatos utazás, ennek közelebbi európai úti célok esetében (mint például Prága, Salzburg vagy München) van egyre komolyabb létjogosultsága is. Sokszor kényelmesebb és gyorsabb a repülésnél, a vonat egyből a belvárosba érkezik, és útközben a tájat is láthatjuk. Ráadásul már a vasúttársaságok is kínálnak kedvező előfoglalási akciókat az életkorhoz és a szezonhoz kötődő kedvezmények mellett. „Előtérbe került az élményturizmus: sokan koncertek, kiállítások, fesztiválok kapcsán utaznak, összekötve a programot városnézéssel, vásárlással.”

Középkori hadihajó, whiskymúzeum, kulturális gáztartály – Alig ismert európai célpontok tavaszra:

  • Jean Tinguely-múzeum, Bázel
  • Whisky-múzeum, Edinburgh
  • Gasometer kultúrális központ, Bécs
  • Procida-szigete, Olaszország
  • Vasamuseet, Stockholm

Forrás és további információ: 

Indulás előtt pedig kösse meg utasbiztosítását! Még egy utolsó pillanatban eldöntött utazás esetén se feledkezzen meg róla, hogy önmaga és szerettei biztonságáról gondoskodjon!

Utasbiztosítások európai utazáshoz


Minőségi utasbiztosítások európai utazáshoz, városlátogatáshoz, hosszú hétvégéhez vagy tengerparti nyaraláshoz. Akár Autó-motor asszisztenciával!

Utasbiztosítások megtekintése

DÍJSZÁMÍTÁS

© Allianz Worldwide Partners 2017 - Minden jog fenntartva

Mondial Assistance Csoport büszke arra, hogy egyéneket és családokat szükségleteiknek megfelelő asszisztencia szolgáltatásokkal és utasbiztosításokkal láthat el. A kor igényeihez igazított, minőségi védelmet nyújtó utasbiztosítási termékeink a korábbinál több szolgáltatást tartalmaznak, megfizethető áraink azonban a devizaárfolyam kilengéstől függetlenül változatlanok.

AWP P&C S.A. Magyarországi Fióktelepe a párizsi R.C.S-nél 519 490 080 kereskedelmi regisztrációs számmal bejegyzett AWP P&C S.A. (főiroda: FR-93400 Saint-Ouen, Rue Dora Maar 7.) cég leányvállalata.