Üdvözöljük a Mondial Assistance utasbiztosítás GYIK rovatában!
Ha további kérdései vannak, vagy bővebb információra van szüksége, kérjük keresse ügyfélszolgálatunkat.
Üdvözöljük a Mondial Assistance utasbiztosítás GYIK rovatában!
Itt az utasbiztosításokkal kapcsolatos alapvető információkkal szolgálunk. Az alábbiakban válaszokat talál a gyakran feltett kérdésekre, az utasbiztosítás előnyeitől a kárigénylési folyamatig.
Üdvözöljük a Mondial Assistance utasbiztosítás GYIK rovatában!
Ha további kérdései vannak, vagy bővebb információra van szüksége, kérjük keresse ügyfélszolgálatunkat.
Ez az utasbiztosítás az Ön számára ideális, ha Ön egy utazást foglal utazási irodában vagy weboldalakon bármely célállomásra (kivéve a biztosítási kötvény által kizárt célállomásokat), és ha szeretne az utazás előtt vagy alatt bekövetkező, Önön kívül álló, előre nem látható események ellen biztosítva lenni. A biztosítás megkötéséhez Magyarország-i lakosnak kell lennie.
Ez a biztosítási kötvény nem megfelelő az Ön számára, ha:
- Ön bizonyos extrém sporttevékenységekben vagy sportversenyeken vesz részt az utazása során.
- Ön egy éven belül több utazásra is szeretne biztosítási fedezetet
- Az Ön utazása már megkezdődött
- az Ön utazása a biztosítási kötvény által kizárt országba történik
- Ön már rendelkezik egy másik biztosítási szerződéssel, amely ugyanazt a fedezetet tartalmazza.
Ön által kötött utasbiztosítástól függően, a biztosítás számos olyan helyzetre nyújthat ellátást, amely az utazás előtt vagy alatt bekövetkezhet. Ezek az ellátások magukban foglalhatják a következőket:
- Utazás lemondása
- Utazás megszakítása
- Sürgősségi orvosi szállítás, Sürgősségi orvosi költségek
- Sérült / elveszett / ellopott / késve kiszállított poggyászok
- Utazás késése
Megjegyzés: Nem minden biztosítás tartalmazza az itt felsorolt összes szolgáltatást. Kérjük, tekintse meg a vonatkozó Általános Szerződési Feltételeket
Nem, az utasbiztosítás nem terjed ki az utazásszervező általi lemondásra. Kizárólag az Ön által, biztosított okból történő lemondás esetén jogosult az utasbiztosítás keretein belül történő visszatérítésre.
Az utazási szolgáltató általi lemondás esetén történő visszatérítéshez kérjük, hogy forduljon közvetlenül az utazási szolgáltató ügyfélszolgálatához.
Igen, ha Ön lekési a járatát, mert egy fuvarozó társaság (például repülő, vonat vagy busz) vagy a helyi tömegközlekedés késik, jogosult a célállomás eléréséhez vagy a hazautazáshoz szükséges további szállítási költségek visszatérítésére.
A biztosított események teljes listájának megtekintéséhez kérjük, olvassa el a szerződéses feltételek és kizárások című részt!
Ha járata késik, a várakozás idejére visszatérítjük a szállás, a szállítás és az étkezés költségeit. A visszatérítésre való jogosultsághoz szükséges minimális késésről a Feltételekben tájékozódhat.
Ez a fedezet kiegészíti a légitársaság által javasolt megoldásokat.
Ha a légitársaság késik a poggyászával, akkor a poggyász megérkezéséig megtérítjük Önnek a szükséges tárgyak beszerzésével kapcsolatban felmerült költségeket. A visszatérítésre való jogosultsághoz szükséges minimális késésről a Feltételekben tájékozódhat.
Ez a fedezet kiegészíti a légitársaság által javasolt megoldásokat.
A sürgősségi orvosi szolgáltatás lehetővé teszi, hogy:
- A külföldi utazás során felmerülő, előre nem látható sürgősségi orvosi költségek megtérítése, például helyi orvosnál tett látogatás kisebb egészségügyi probléma (gyomor- és bélgyulladás, torokfájás...), helyi orvos által felírt orvosi vizsgálatok és/vagy gyógyszerek (laborvizsgálat, radiológiai vizsgálat...), sürgősségi fogászati költségek, például erős fogfájás esetén.
- Kórházi költségek kifizetése, ha baleset vagy súlyos egészségügyi probléma esetén fekvőbetegként kórházba kerül (kórházi kezelés költségei, műtét, vizsgálatok...).
- Az orvosilag szükséges, a legközelebbi kórházba vagy megfelelő intézménybe történő szállítás költségtérítése, valamint szükség esetén a biztosított betegség vagy sérülés után az Ön otthonába történő orvosi hazaszállítás kifizetése.
Az Ön hazaszállításával kapcsolatos minden döntést orvosi szakembereknek kell meghozniuk. Ha Ön súlyosan megbetegszik vagy megsérül, illetve ha valamilyen egészségügyi probléma lép fel, Önnek vagy az Ön nevében eljáró személynek kapcsolatba kell lépnie velünk (a Mondial Assistance orvosi asszisztencia szolgálatával), és nekünk kell előre intézkednünk a szállításról. Ha nem mi engedélyeztük és nem mi szerveztük a szállítást, csak annyit fizetünk, amennyit akkor fizettünk volna, ha mi intézkedtünk volna, és nem vállalunk felelősséget az általunk nem engedélyezett vagy nem általunk szervezett szállításért.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy:
- Egy rándulás vagy megfázás nem elegendő az orvosi evakuálás vagy hazaszállítás indoklásához.
- A szállítás csak akkor lehetséges, ha az Ön állapota stabilizálódott és/vagy ha Ön szállítható.
A kérelem elutasításának néhány gyakori oka például:
- Az Ön kárigényének oka nem felel meg a biztosítási kötvényben meghatározott követelményeknek.
- Az Ön kárigényének oka a biztosítási kötvény "Általános kizárások" pontjában szerepel.
Fontos, hogy utazás vagy kárigény benyújtása előtt olvassa el a Feltételeket, hogy megértse, mi tartozik és mi nem tartozik a biztosítási fedezet alá.