Téli sportok csúcsrajáratva – Biztonságunk árán ne!

 

Megnézem a díjkínálatot

HírAngyal: Berobbant végre a síszezon, mi történik ilyenkor a Mondial háza táján?

Nagy Róbert, a Mondial Assistance Magyarország vezetője: Most hogy  hirtelen bejött a tél és lehet síelni, mi is érezzük, hogy sokkal több utas van mozgásban, minden bizonnyal telítettebbek a sírégiók, a sipályák. A későn meglóduló síszezonnak hátránya, hogy most mindenki elindul, és tumultus fordulhat elő a pályákon. Ennek is köszönhetően jóval több a síbaleset, segélyvonalunkat nagyon sokan és sűrűn hívják.

HA: A téli előszezon szokatlanul enyhe volt. Ilyenkor is lehet dolga az utasbiztosítónak?

N.R. Feltétlenül! A biztosító ilyenkor sem dőlhet hátra. Az előszezon sajnos kedvezőtlenül alakult a síelők számára, mert a tavalyi november-december, sőt még az új évben is a január eleje is hószegénynek bizonyult minden régióban. Örvendetes -- bár a síelőknek kevésbbé – hogy éppen ebben az időszakban bizonyosodott be olyan új szolgáltatásaink létjogosultsága mint pl. a lezárt lesíkló pályák vígaszdija. Az idei előszezonban szinte mindegyik sírégiót hóhiány sújtotta, a lesíklópályák nagy része le volt zárva.

Így előszőr élhettek utasaink az Őrangyal utasbiztosításunk bizonyos vigaszdij fedezeteire éppen a hóhelyzet okán. Mi pontosan ebben az időszakban is helytálltunk, amikor úgy gondolhatnánk, hogy nem térit a biztositó, mert ha utasunk lezárt lesíklópályával kapcsolatban igazolást hozott nekünk, akkor e fedezetet máris érvényesiteni tudta.

HA: Téli sportok és utasbiztosítás – mire ügyeljünk?

N.R.: A téli sportok nagyságrendekkel több kockázati tényezőt hordoznak magukban, mint egy lazulós tengerparti heverészés. Egy rossz mozdulattal olyan komoly sérülést szenvedhetünk, amely miatt akár a mentőhelikoptert küldik értünk. És utasaink többnyire el sem tudják képzelni, mennyibe kerül egy helikopter üzemóradíja, s ez így van jól, hiszen ez a biztosító dolga! Ám ezen túlmenően, a téli sportokkal szerezhető sérülések java általában is nagyobb felkészültségű, költségesebb ellátást igényel.

HA: Mi a helyzet a sífelszerelés károkkal, Lavina esetén hogyan segítenek?

N.R.: Térítjük például a megrongálódott (vagy ellopott) felszerelés árát is, sőt azt is ha például baleset miatt le kell vágni rólunk a méregdrága síruhát. Megtörténhet az is, hogy lavina miatt nem érünk oda a sírégióba, vagy nem tudunk hazaindulni. Ilyenkor is sok extra költség - szállás, étkezés - merülhet fel, melyekre Örangyal biztositásunk szintén fedezetet nyújthat.

HA.: Mi történik akkor, ha a baleset nem velünk történik, de hibásak vagyunk benne?

N.R.: Ez nagyon lényeges kérdés, mert ez az egyik legnagyobb és legkevésbé figyelembe vett kockázat. Ha bizonyíthatóan mi okozunk balesetet másoknak, és emiatt peres ügy indul, akár 10 millió forint is kevés lehet a károk megtérítésére, hiszen adott esetben a szállítás és gyógyíttatás költségein túl ránk terhelhetik az illető munkából való kiesését, rehabilitációs költségeit is. Hasonló esettel nekünk is volt dolgunk, úgy tudjuk, a pereskedés az utas és a károsult fél között még mindig zajlik, jelenleg 17-18 millió forintnál járhat az ügy. Ezért mindenképpen érdemes úgy biztosítást kötni, hogy az magas keretösszeggel felelősségbiztosítást is tartalmazzon.

HA: A téli üdülések kockázatai mennyiben mások mint nyáriaké?

N.R.: Különbözőségei ellenére hasonló megítélés alá esnek az egzotikus, nyár a télben utazások is, hiszen a tengerentúli úti célok is rengeteg kockázatot rejthetnek magukban. A kisebb problémák is maguk után vonhatnak komolyabb költségeket, nagyobb bonyodalmakat. Mivel sokszor többszöri átszállással érünk csak célba, a poggyász elkeveredésének megnő az esélye. A gyógyíttatás valószínűleg sokkal többe kerül, és értelemszerűen drágább a hazaszállíttatás is, de szükség lehet tolmácsolásra, jogvédelemre, nehezebb és drágább lehet a gyógyszerek beszerzése, sőt az elveszett, ellopott dokumentumok pótlása is. Ezért itt végképp nem mindegy, mennyit fizet bizonyos esetekre a biztosító, és milyen feltételekkel.

HA: Milyen utasbiztosítást válasszunk tehát télen?

N.R.: Főszabály: síeléskor, téli sportokhoz, tengerentúli, nyár a télben útjainkhoz semmiképpen ne alsó kategóriás terméket válasszunk! Meglepetések és váratlanul nagy költségek helyett kössünk megfelelő utazási biztosítást, és ne elégedjünk meg például a csupán alapellátást nyújtó E101-es európai vagy a bankkártyával járó baleset-biztosítással. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az E101-es és a bankkártyához kapcsolódó balesetbiztosítás csak alapvető védettséget nyújt, komolyabb esetekben nem segítség. A számunkra megfelelő fedezeteket nyújtó utasbiztosításnak pedig ára van, de inkább fizessünk utazás előtt napi néhány száz forinttal többet a biztosításért, mint a helyszínen, bajban több milliót.

 
Indulás előtt pedig kösse meg utasbiztosítását! Még egy utolsó pillanatban eldöntött utazás esetén se feledkezzen meg róla, hogy önmaga és szerettei biztonságáról gondoskodjon!

Minőségi online utasbiztosítások, átfogó védelemmel, amelyek segítséget nyújtanak világszerte, mindenütt és mindenkor az Ön biztonságáért

Megnézem a díjkínálatot


Optimális sztornó vagy útlemondási biztosítás védelem utazás előtt az előre nem várt eseményekre, ha nem tudna elutazni.

Útlemondás - 2 500 000 Ft
Útlemondás önrész esetén - 2 500 000 Ft
Útazás késői megkezdése - 30 000 Ft

Díjszámítás

Automatikusan megújuló online utasbiztosítás útlemondási védelemmel, autó assistance-val, gyakran utazóknak.

Egészségügyi védelem - 50 000 000 Ft
Poggyászbiztosítás - 250 000 Ft
Autó asszisztencia - 400 000 Ft

Díjszámítás - 126 Ft/nap-tól*


Online köthető Autó-motor asszisztencia 15 évnél fiatalabb, akár 9 üléses autókra, kisbuszokra, motorokra is Európán belül.

Utasok és jármű hazaszállítása - 400 000 Ft
Helyszíni javítás/szervízbe szállítás -100 000 Ft
Csereautó (nap/autó max. 2 nap) - 25 000 Ft 

Díjszámítás - 455 Ft/naptól**
*Azzal az optimális esettel számolva, ha valaki egy évben 357 napot tölt más európai országban, nem lépve így át az egyszerre maximálisan megendedett 42 napos külföldi tartózkodást.
**455 Ft/autó-tól: A díj megállapításakor az utasszámtól függetlenül, egy négy napos autós utazás egy napra vetített napidíját vettük alapul.