Általános kérdések
Hogyan érint engem, mint Thomas Cook ügyfelet az utazásszervező csődje? Mennyire vagyok védett?
Ön akkor érintett, amennyiben a Thomas Cook Austria AG-nál foglalt utazása a Thomas Cook Austria AG csődje miatt hiúsul meg, vagy az utazása során a csőd miatt további költségek merülnek fel.
Védelem alatt áll az osztrák utazási csomag rendelete értelmében, amely az érintett utasok igényeinek megtérítését szabályozza.
Mely utazásszervező márkák tartoznak a Thomas Cook AG Ausztriához és akiket a csőd is érint?
Thomas Cook-on kívül az érintett márkák között szerepelnek a Neckermann, Öger-Tours, Air Marin, Bucher Reisen.
További költségeket okoz nekem a csőd. Mely költségek kerülnek megtérítésre?
Azok a költségek kerülnek megtérítésre, amelyek az utazás folytatásához szükségesek. Ezek magukba foglalják pl. a helyszínen fizetendő ismételt hotelköltségeket vagy esetlegesen hazautazáshoz szükséges extra repülőjegy költségeit.
Kivel kell kapcsolatba lépnem a költségek megtérítése érdekében?
8 hetes határidőn belül (2019. szeptember 23-tól – 2019. november 17-ig, mint határidő) kell benyújtani a foglalási- és fizetési igazolásokat, valamint bankszámlaszámát és az igényét, rövid indoklással írásban az AWP P&C S.A. ausztriai fióktelepénél. A dokumentumokat e-mailben vagy postai úton is benyújthatja.
E-mailben: thomascook.at@allianz.com
Postai úton:
AWP P& C S.A.
Service Center, tárgy: „Thomas Cook“
Pottendorferstrasse 23-25
1120 Wien
Utazásom még nem kezdődött meg
Foglaltam egy utat a Thomas Cooknál, melyet még nem kezdtem meg. Az utazásomat még elindítják?
A jelenlegi helyzetben a Thomas Cook Austria AG-nál foglalt utazások zökkenőmentes kivitelezése nem garantált. Tudomásunk szerint további utazások már nem lesznek.
Részletesebb információkat a felszámolótól várunk, melyeknek a következő napokban kell rendelkezésünkre bocsátaniuk.
Töröltetnem kell az utazásomat?
Kérjük NE törölje aktívan utazását, különben nem tudja érvényesíteni igényeit a rendezési folyamat során.
Előleget fizettem be utazásomra. Be kell fizetnem a fennmaradó részt az utazás megkezdéséhez?
Alapvetően a Thomas Cook Austria AG már nem fogadhat el befizetéseket az ügyfelei részéről, és amennyire tudjuk, utazása már nem kezdődhet meg. Ugyancsak ez vonatkozik a banki beszedésekre és a bankkártyás terhelésekre is.
A Thomas Cook nyilatkozata szerint az adott utazási irodák a 2019.10.04-ig elinduló utazásokat a Thomas Cook AG felé már kifizették. Tehát, ha az Ön utazása 2019.10.04-ig tartó időszakban kezdődik, kérjük cselekedjen a „Kivel kell kapcsolatba lépnem a költségek megtérítése érdekében“ pont szerint. Ha az utazása 2019.10.04. után kezdődne, további információkra van szükségünk a felszámolótól, mely a következő néhány napon belül áll majd rendelkezésünkre.
Utazásomat már megkezdtem
Már a célországba elrepültem, de a szálloda nem fogad. Mit tegyek?
Kérjük, próbáljon meg egy azonos értékű szállást találni. Ha segítségre van szüksége, vegye fel a kapcsolatot az utazási irodával vagy a 24 órás segélyvonalunkkal az alábbi telefonszámon:
+43 1 525 03 6853
A továbbiakban kövesse a „Kivel kell kapcsolatba lépnem a költségek megtérítése érdekében“ pontban leírtakat.
Töröltek járatokat? Mely járatokat indítják a légitársaságok?
Kérjük, vegye fel a kapcsolatot utazási irodájával, amely információt tud Önnek adni arról, hogy az adott járatokat indítják-e.
A hazaérkező járatomat nem indítják. Hogyan jutok haza?
Mi segítünk a hazaszállításban. Kérjük, lépjen kapcsolatba a 24 órás segélyvonalunkon kollégááinkkal:
+43 1 525 03 6853
A szálloda megköveteli a szállodai költségek megfizetését annak ellenére, hogy azt már megfizettem a lefoglalt csomagárban.
Ebben az esetben a költségeket a helyszínen fizesse ki. Ezek a költségek az utazási csomagra vonatkozó rendelet értelmében megtérítésre kerülnek. Vegye figyelembe, hogy ezeknek a költségeknek hasonló mértékűnek kell lennie az eredeti foglalási árral. A visszatérítéshez kérjük cselekedjen a „Kivel kell kapcsolatba lépnem a költségek megtérítése érdekében“ pont szerint.