Az út lélektől lélekig - A spirituális turista

Egyre több kutató lélek akad közöttünk, aki a lelki megvilágosodásra vágyik, méghozzá nem feltétlen annak vallásos értelmében. A WTO szerint a spirituális és vallásturizmus a leggyorsabban növekvő területe az idegenforgalomnak és nagyjából 300 millióan vágnak neki valamilyen misztikus útnak évente, hogy rátaláljanak arra, ami hiányzik fejlett, XXI. századi életükből.

Mesterek, guruk, lámák, csodák, New Age... szemfényvesztés vagy valódi vallásos hit? – Mick Brown alapvetően erre a kérdésre keresi a választ A spirituális turista című könyvében. „A spirituális útkeresés, bármit is jelentsen – és különböző embereknek ezerféle dolgot jelent –, a huszadik század végének domináns jelenségévé vált... Mindez a modern élet középpontjában lévő spirituális vákuumra adott válasz, kiéhezettség arra, hogy értelemmel ruházzuk fel az életünket, vágyódás a misztérium és a transzcendencia után.” – írja az előszóban.

A hetvenes években a történelmi egyházak hitelvesztésével főleg az alternatív egyházak, az ősi tanok és keleti filozófiák mentén szerveződtek a spirituális utak. Manapság nem a nagy világvallások, hanem inkább az abból táplálkozó, illetve abba gyökerező személyes meggyőződések hajtják a turistákat: az alternatív gyógymódok, spirituális terápiák, és az autentikus környezetben, esetleg saját guruval gyakorolt reiki és jógaórákon kívül az önismeret vált fontossá.

A kilencvenes évek elején aztán az egészséges életmód és az egyén kiteljesedését szolgáló életmódmagazinok wellness mámorában egyre többen, és egyre többet kezdtek el költeni például gyógyító kristályokra, tisztítókúrákra mágnes-zene- hang-fény és virágterápiákra és ki tudja mi mindenre.

Egyes szakemberek szerint ez a szellemi-lelki éhség nemhogy csökkent volna, hanem egyre csak fokozódik, ezért a hit és a spiritualitás mára napjaink egyik legfontosabb, hovatovább legdrágább árucikke lett. Egy kanadai tanulmány szerint, a csillapíthatatlan igényünk a következő években világszerte intenzíven alakítja majd nemcsak a fogyasztói szokásainkat, de a turizmus és a vendéglátás iparágát is. Az önkiteljesedést, az önmegvalósítást és az öngyógyítást ugyanis a jómódú nyugati társadalmak, illetve a kevésbé tehetős országok polgárai egyaránt az otthonuktól távol, más kontinenseken keresik. A növekvő kereslet miatt, az USA-ban egyre több utazásszervező igyekszik magának kihasítani egy-egy szeletet az amerikai spirituális turizmus 21 milliárd dolláros tortájából.

Ugyanakkor az európai, sőt hazai irodák is látnak fantáziát az ilyen jellegű utakban.

Thaiföld, India Peru, Japán a legkeresettebb országok, de Dobogókőtől az Attila dombon és az angliai Stonehenge-en át, egészen a Machu Picchuig a legkülönfélébb helyszínek után is érdeklődnek az utazók. A spirituális turizmus sikere ugyanis abban rejlik, hogy kortól és anyagi helyzettől függően, mindenki megtalálhatja a maga tornacipős-egytál rizses zarándokútját, vagy a legdrágább kezelésekkel összekapcsolt kéthetes önismereti kurzusát.

A megbillent egyensúly helyreállítására, s a belső békére áhítozók – hivők és nem hivők egyaránt – egyre gyakrabban választanak tehát nem hagyományos nyaralási, utazási lehetőségeket lelki megújulásra, vallási hitük megerősitésére, vagy akár spirituális újjászületésre. Ép testben ép lélek tartja a régi mondás, ám napjainkban e bölcs tanítás fordítottja is hódít, mely a fizikai lét és tudat ellentétpárjában a tudatra helyezi a hangsúlyt, mint testi-lelki egészségünk meghatározó tényezőjére: „ép lélekben ép test”.

További információ:

Indulás előtt pedig kösse meg utasbiztosítását! Még egy utolsó pillanatban eldöntött utazás esetén se feledkezzen meg róla, hogy önmaga és szerettei biztonságáról gondoskodjon!

Utasbiztosítások külföldi utazáshoz


Minőségi online utasbiztosítások, átfogó védelemmel, amelyek segítséget nyújtanak világszerte, mindenütt és mindenkor az Ön biztonságáért

Utasbiztosítások megtekintése

DÍJSZÁMÍTÁS

© Allianz Worldwide Partners 2017 - Minden jog fenntartva

Mondial Assistance Csoport büszke arra, hogy egyéneket és családokat szükségleteiknek megfelelő asszisztencia szolgáltatásokkal és utasbiztosításokkal láthat el. A kor igényeihez igazított, minőségi védelmet nyújtó utasbiztosítási termékeink a korábbinál több szolgáltatást tartalmaznak, megfizethető áraink azonban a devizaárfolyam kilengéstől függetlenül változatlanok.

AWP P&C S.A. Magyarországi Fióktelepe a párizsi R.C.S-nél 519 490 080 kereskedelmi regisztrációs számmal bejegyzett AWP P&C S.A. (főiroda: FR-93400 Saint-Ouen, Rue Dora Maar 7.) cég leányvállalata.